Vilkår og betingelser

Forhandler: Oslo Tilhengerservice, Traverveien 7, 0588 Oslo
E-post: post@oslotilhengerservice.no
Organisasjonsnummer: 997 874 048 MVA
Heretter referert til som “Forhandler” eller “Oslo Tilhengerservice”

Forbruker: Kunden som utfører bestillingen betegnes som “Forbruker” eller “Kunde(n)” i det følgende.

Disse vilkårene gjelder for produkter levert av Oslo Tilhengerservice til forbruker:

  1. Generelt:
    • Forbruker må være fylt 18 år for å handle hos Oslo Tilhengerservice.
    • Forbrukerkjøp er regulert av lover som forbrukerkjøpsloven, angrerettloven, markedsføringsloven, personopplysningsloven, e-handelsloven, og kredittkjøpsloven.
    • Som skriftlig regnes e-post, SMS, brev etc.
  2. Ordre:
    • Forbrukerens ordre er bindende når den er registrert i forhandlerens datasystem.
    • Avtalen er likevel ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling.
    • Forhandler sender ordrebekreftelse per e-post ved mottak av ordre. Forbruker må kontrollere ordren raskt og kontakte Oslo Tilhengerservice ved klager/endringer før produkter sendes.
  3. Produktinformasjon og nettbutikkinformasjon:
    • Forhandler tar forbehold om skrivefeil i nettbutikken.
    • Ved vesentlige skrivefeil kan forbruker heve deler eller hele ordren uten forpliktelser.
    • Forhandler kan kansellere ordren hvis produkter er utgått, med informasjon og mulighet for forbruker å endre eller kansellere ordren.
  4. Priser:
    • Alle priser, inkludert eventuelle avgifter og skatter, vises tydelig i handlekurven.
    • Ved vesentlige skrive- eller trykkfeil fra forhandlerens side, i annonser eller nettbutikken (over 10% av normal utsalgspris), forbeholder forhandleren seg retten til ensidig å endre, slette eller avvise ordre. Slike feil vil bli korrigert innen rimelig tid etter oppdagelse.
  5. Betaling:
    • Aksepterte betalingsmetoder inkluderer Klarna eller Dintero (betal senere, del opp, debet-/kredittkort) og Vipps (debet-/kredittkort).
    • Faktura for bedrifter med org.nr. (kredittsjekk kan utføres).
    • Ved bruk av debet-/kredittkort reserveres kjøpesummen ved bestilling og belastes ved levering.
  6. Levering og forsinkelse:
    • Bestillinger sendes normalt ut neste virkedag hvis registrert og godkjent innen kl 24:00.
    • Forbehold om leveringstid ved “på lager hos leverandør” produkter.
    • Forhandler kan sende produkter som brev ved verdi under kr 1000,- ink. mva og vekt under 2kg.
    • Forbruker informeres ved forsinkelser, med nytt leveringstidspunkt.
  7. Uavhentede leveringer:
    • Uavhentede varer belastes med NOK 150,- inkl. mva + faktisk fraktpris.
    • Forsendelser via Posten/PostNord varsles via app, SMS og/eller e-post.
  8. Undersøkelse av produkter:
    • Forbruker må kontrollere leveransen mot ordrebekreftelsen ved mottak.
    • Kontakt forhandler ved feil eller skader innen 3 arbeidsdager etter mottak.
  9. Mangel ved varen – kjøperens rettigheter og reklamasjonsfrist:
    • Kjøper må melde mangel innen rimelig tid etter oppdagelse, senest 2 måneder.
    • Reklamasjon kan skje inntil to år etter overtakelse av varen, fem år hvis varen er ment å vare lenger.
    • Kjøper har rettigheter som retting, omlevering, prisavslag, heving, og erstatning ved mangel.
  10. Selgerens rettigheter ved kjøperens mislighold:
    • Dersom kjøperen ikke oppfyller betalings- eller øvrige plikter i henhold til avtalen eller loven, og dette ikke skyldes selgeren eller forhold på selgerens side, kan selgeren i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 9 etter omstendighetene holde varen tilbake, kreve oppfyllelse av avtalen, kreve avtalen hevet samt kreve erstatning fra kjøperen.
    • Ved forsinket betaling kan selgeren etter forutgående varsel kreve renter i henhold til forsinkelsesrenteloven og inkassogebyr.
    • Dersom kjøperen ikke betaler kjøpesummen i henhold til avtalen, kan selgeren kreve at kjøperen betaler kjøpesummen. Selgeren taper sin rett dersom han venter urimelig lenge med å fremme kravet.
    • Selgeren kan heve avtalen dersom det foreligger vesentlig betalingsmislighold eller annet vesentlig mislighold fra kjøperens side. Selgeren kan likevel ikke heve dersom hele kjøpesummen er betalt. Fastsetter selgeren en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse og kjøperen ikke betaler innen denne fristen, kan selgeren heve kjøpet.
  11. Retur / Angrerett:
    • Forbrukeren har angrerett i henhold til angrerettloven.
    • Angreretten gjelder ikke for forbruksmateriell.
    • Forbrukeren må selv dekke returporto tilbake til forhandleren.
    • For å benytte angreretten, vennligst fyll ut og send inn det vedlagte angrerettskjemaet som du finner her.
    • Risikoen for returvarer bæres av forbrukeren inntil varene er mottatt av forhandleren.
    • Varer sendt som oppkrav vil ikke bli hentet.
  12. Personopplysninger:
    • Forhandler forplikter seg til å ikke utlevere personopplysninger til tredjepart uten forbrukerens skriftlige samtykke.
    • Forbrukerens personopplysninger vil kun bli utlevert til tredjepart når det er nødvendig for å gjennomføre salget eller i henhold til lovpålagte situasjoner.
    • Forbrukeren har rett til å kreve innsyn i de lagrede personopplysningene og kan når som helst be om korrigering eller sletting av disse.
  13. Salgspant:
    • Forhandler har salgspant inntil kjøpesum inkl. renter og omkostninger er betalt.
  14. Tvister/Konfliktløsning:
    • Klager skal først rettes til selgeren innen rimelig tid, som beskrevet i punkt 6 og 9.
    • Partene forplikter seg til å forsøke å løse eventuelle tvister gjennom minnelig forhandling.
    • Dersom en minnelig løsning ikke oppnås, har forbrukeren rett til å kontakte Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet kan nås på telefon 23 400 500 eller via www.forbrukerradet.no.
    • Europeiske forbrukere kan også bruke Europa-Kommisjonens klageportal for å inngi en klage: http://ec.europa.eu/odr.
    • Begge parter aksepterer at tvister som ikke kan løses gjennom minnelig forhandling, skal avgjøres i henhold til norsk lov, med Oslo tingrett som verneting.

 

 

Hos oss kan du betale med VISA, Mastercard, Vipps og Faktura eller delbetaling fra Collector!

 
Verified by MonsterInsights